Friday 1 June 2012

Our MD last day; 31 May 2012

Yesterday was our beloved MD last day here...

Quite sad, even though I have never deal directly with him...With him leading Proton team, Malaysian has little by little starting to believe in Proton's capability back...

Amongst his goodbye quote:

"Saudara saudari yang saya kasihi,

Apabila saya imbas kembali detik-detik perjalanan saya di PROTON, saya menganggap sayalah yang sebenarnya beruntung.  Saya beruntung kerana dapat menerajui sekumpulan tenaga pekerja yang saya anggap permata-permata yang amat bernilai. Saya bersyukur kerana dipertemukan dengan sekumpulan warga Malaysia yang kental semangatnya. Tatkala masyarakat umum memberi persepsi negatif pada PROTON, saudara saudari masih bangun dinihari untuk ke kilang dengan penuh rasa bangga. Tatkala kita ditertawakan atas kesilapan lalu, saudara saudari menerima kritikan dengan sikap terbuka. Tatkala kita berada di bawah, saudara saudari bangkit dan menyahut cabaran perubahan.  Semangat saudara saudari lah yang membakar semangat saya untuk terus berjuang memulihkan PROTON.  Kematangan saudara saudari jualah yang telah mematangkan diri saya untuk berani mengambil pendekatan baru demi melonjakkan nama PROTON.  Saya yakin berdiri di atas pentas kerana saya berdiri di atas keyakinan saudara saudari.  Ternyata hari ini, saya lah yang kehilangan sesuatu yang besar nilainya.  Bukan saudara saudari"

Touching, isn't it? He really appreciate us ~ the 'kuli macai' one.

Good bye, Sayonara!

* Hopefully he doesnt mind I pasted his quote since I already seen somebody else share his quote in facebook last nite.

No comments: